Blog CAIM

Změna v procesu řízení zakázek ve výrobní společnosti v oblasti automotive

Česká společnost - výrobce kovových komponentů pro automotive, Tier1, Tier2

Situace a problém: Společnost pokrývá pět pilířů své výrobní kapacity. Lisování, svařování, galvanika, montáž a výroba nástrojů pro lisování. Firma v průběhu tří let vyrostla na dvojnásobek obratu, avšak tomuto navýšení nepřizpůsobila společnost změnu firemní kultury, personální obsazenosti a hlavně změnu v procesu řízení zakázek včetně zodpovědností a náplní práce jednotlivých. Projektový manažeři/obchodníci ztráceli osobní vztah se zákazníky a hlavně ztráceli důvěru ve včasně zaslanou nabídku s tržní cenovou kalkulací. Důsledkem toho společnost čelila snižování úspěšnosti vyhraných zakázek a tím snižování objemu zakázek do výroby.

Změnový manažer a jeho role: Kamil Komenda, Interim manager

Trvání projektu: 1 rok

Řešení:

  • Nastavení nového modelu procesního řízení zakázek od vstupu do systému až po její expiraci
  • S tím související nově nastavené personální obsazení s nastavením jasně definovaných odpovědností
  • Nastavení procesního řízení zakázek v informačním systému společnosti včetně navazujících výstupů, ticketů na jednotlivé oddělení a zodpovědné pracovníky s předem definovanými časy pro zpracování jednotlivých zadání a cílů vycházejících z nastaveného procesu
  • Vytvoření komunikačního modelu pro tok vnitrofiremních informací napříč jednotlivý oddělení
  • Aktualizace nových marketingových prezentací

Výsledek: Zavedená změna v procesu řízení zakázek dosáhla vytýčených cílů. Díky změně si jednotlivý zaměstnanci v zadaném procesu našli časové a znalostní rezervy, které se promítly do rychlosti a zkvalitnění nabídek. Výsledkem je nárust včas odeslaných nabídek zákazníkem definovaném čase. Zkvalitnění nabídky z pohledu správného výběru výrobního postupu. Dosažení konkurenčních, tržních cenových kalkulací díky aktualizaci vstupů. Dalším výsledkem je vytvoření časového fondu pro samotné projektové manažery/obchodníky, kteří opět nastartovali vytváření vztahu se stávajícími zákazníky a hlavně začali hledat nové akvizice. Společnost u nově získaných zakázek dosahuje větší ziskovosti.

Další novinky CAIM

Co je nového?

Chci dostávat e-mailová upozornění na aktuality a události