Situace a problém: Společnost pokrývá pět pilířů své výrobní kapacity. Lisování, svařování, galvanika, montáž a výroba nástrojů pro lisování. Firma v průběhu tří let vyrostla na dvojnásobek obratu, avšak tomuto navýšení nepřizpůsobila společnost změnu firemní kultury, personální obsazenosti a hlavně změnu v procesu řízení zakázek včetně zodpovědností a náplní práce jednotlivých. Projektový manažeři/obchodníci ztráceli osobní vztah se zákazníky a hlavně ztráceli důvěru ve včasně zaslanou nabídku s tržní cenovou kalkulací. Důsledkem toho společnost čelila snižování úspěšnosti vyhraných zakázek a tím snižování objemu zakázek do výroby.
Změnový manažer a jeho role: Kamil Komenda, Interim manager
Trvání projektu: 1 rok
Řešení:
- Nastavení nového modelu procesního řízení zakázek od vstupu do systému až po její expiraci
- S tím související nově nastavené personální obsazení s nastavením jasně definovaných odpovědností
- Nastavení procesního řízení zakázek v informačním systému společnosti včetně navazujících výstupů, ticketů na jednotlivé oddělení a zodpovědné pracovníky s předem definovanými časy pro zpracování jednotlivých zadání a cílů vycházejících z nastaveného procesu
- Vytvoření komunikačního modelu pro tok vnitrofiremních informací napříč jednotlivý oddělení
- Aktualizace nových marketingových prezentací
Výsledek: Zavedená změna v procesu řízení zakázek dosáhla vytýčených cílů. Díky změně si jednotlivý zaměstnanci v zadaném procesu našli časové a znalostní rezervy, které se promítly do rychlosti a zkvalitnění nabídek. Výsledkem je nárust včas odeslaných nabídek zákazníkem definovaném čase. Zkvalitnění nabídky z pohledu správného výběru výrobního postupu. Dosažení konkurenčních, tržních cenových kalkulací díky aktualizaci vstupů. Dalším výsledkem je vytvoření časového fondu pro samotné projektové manažery/obchodníky, kteří opět nastartovali vytváření vztahu se stávajícími zákazníky a hlavně začali hledat nové akvizice. Společnost u nově získaných zakázek dosahuje větší ziskovosti.