Situace a problém: Firma byla tři roky na trhu a vyráběli speciální cukrářské výrobky z čerstvého ovoce. Prodávali jak jednotlivcům, tak i menším odběratelům v lokalitě výroby. Neměli nastaveno žádné finanční řízení ani strategii růstu v dalších letech a cítili, že se nehnou z místa, když nezačnou firmu řídit systematicky. Neměli vyřešeno personální zajištění a zastupitelnost. Role majitelů byly nejasně rozděleny.
Změnový manažer a jeho role: Radka Šušková
Trvání projektu: 2 roky
Řešení:
- Nastavení obchodní strategie a podložení finančním plánem
- Vytvoření nástrojů pro sledování a vyhodnocování obchodního plánu
- Vytvoření nástroje pro sledování ziskovosti v produktech
- Nastavení systému pravidelných porad k řízení lepší organizace práce
- Zajištění dotace na expertní práci v oblasti marketingu
- Připraven dlouhodobý personální plán
- Rozšíření nabídky o další formy prodeje - festivalový prodej a další
- Optimalizace procesu s cílem zvýšení ziskovosti zakázek
- Nastavení HR procesu s důrazem na adaptaci
Výsledek: Transformace dosáhla vytýčených cílů. Firma rozšířila své výrobní prostory, nabrala nové kvalifikované zaměstnance, majitelé si přerozdělili kompetence a předali velkou část operativy, aby se mohli věnovat obchodu a vývoji nových produktů.