Jak řídit lidi ve firmách, kde jsme najatí jako Interim Manažeři?
Dotknu se jednoho tématu, který je pro úspěch Interim Manažera velice důležitý a to je Řízení lidí ve firmě, kde jsme nasazení jako Interim Manažeři.
Když jsem do firmy najatý, tak VŽDY MUSÍM VYJÍT se svými novými kolegy. Ta situace je často docela unikátní. Jste najatý na určité krátké či delší období do firmy, ale nikdy nevíte, jak dlouho skutečně kontrakt bude trvat.
Někdy jste jasně nominovaný jako nadřízený některému z oddělení, ne vždy je to ale zaměstnancům firmy tak úplně jasné. Spíše Vás někdy chápou „je tady jenom na chvíli“, „ani nevím, jestli je to kolega nebo nadřízený“, „mám ho poslouchat nebo ne“.
Vyplývá z toho jednoznačně, že si musíte svoji cestu k lidem najít sám a máte několik možností.
Vždy musíte JÍT NAPROTI KOLEGŮM Vy, oni nemají motivaci se o Vás zajímat.
Musíte jim mít co nabídnout. Buď musíte mít silné know-how nebo být skvělý kouč a motivátor. Ideální je, když jste „všechno dohromady“, pak jste pro lidi přirozený leader.
Další důležitá vlastnost, aby člověk získal kolegy JE UMĚNÍ NASLOUCHAT. Naslouchat kolegům a zjišťovat jejich názory, je skvělý způsob, jak odladit chyby, které byste mohl sám vytvořit, protože jste ve firmě nový a musíte co nejrychleji zjistit, jak to ve firmě funguje. Oni jsou ve firmě „už léta“, tak to zcela jistě vědí lépe.
To co Vám říkají, si ale musíte často „přefiltrovat“ a vytvořit si jasný názor, protože někdy je zcela jasné, že Vás chtějí zmanipulovat.
Je to časově náročné, musíte s nimi často komunikovat, ale kolegové pak vnímají, že je a jejich názory berete jako platné, a pokud chcete něco změnit, tak tuto změnu „spíše akceptují“, protože to pak sami více považují „i za svoje dítě“ a získáváte je na svoji stranu. Takže je veliká šance, že projekt bude úspěšný.
Ještě jeden důležitý aspekt, nebojte se DELEGOVAT úkoly. Kolegové i když o nich nemusíte mít vždy to nejvyšší mínění, tak každý z nich je v nějakém oboru dobrý nebo nadprůměrný. Najděte tuto vlastnost/vlastnosti a delegujte jim úkoly, které díky těmto svým vlastnostem „hravě“ zvládnou. Když je pak pochválíte, tak s Vámi budou chtít spolupracovat.
Funguje je to, stoprocentně ?
Obecně řečeno: SÍLA JE V TÝMU A VY MUSÍTE UKÁZAT SVÝM SPOLUPRACOVNÍKŮM, ŽE JSTE „SPOLUHRÁČ“, A NE PROTIVNÍK.