Blog CAIM

+285% navýšení zisku v malé obchodní firmě za 4 měsíce

 

 

 

Jindřich Ježek, člen CAIM

PŘÍPADOVÁ STUDIE Č. 1 – Uzdravujeme Firmy

Jak jsme malé obchodní firmě s kuchyňským nádobím zvedli obrat na dvojnásobek, zisk na trojnásobek a přivedli skoro třicítku nových B2B odběratelů? Stačilo hlavně motivovat tým prodejců. V případové studii vám ukážeme ale i další tipy, jak jsme toho dosáhli.

ROZVOJ STAGNUJÍCÍ FIRMY

  • Klient                                Made in Japan Europe
  • Spotřební zboží (FMCG)      Prodej/Zisk/Motivace týmu
  • Místo                                Praha

VÝSLEDKY

85% nárůst obratu (vs. stejné období roku předtím)

285% navýšení zisku (vs. stejné období předchozího roku)

27 nových B2B odběratelů

NÁŠ ÚKOL

Zvýšit obrat minimálně o 30% a udržet průměrnou marži alespoň na stejné výši.

JAK JSME TOHO DOSÁHLI

  1. Získání nových zákazníků
  • Důsledné vedení prodejního týmu, který mohl výsledky ovlivnit nejvíce.
  • Vytvoření databáze kontaktů v ČR, SR i zahraničí a jejich obvolávání 2× týdně.
  • Získání cca 3-4 nových zákazníků měsíčně na jednoho obchodního zástupce.
  1. Využití potenciálu stávajících zákazníků
  • Jeden z největších e-shopů rozšířil v říjnu náš sortiment o 27 položek a už od listopadu se tím zdvojnásobil náš obrat přes tento prodejní kanál.
  • Upřednostnění zákazníků s vyšší marží s cílem prodávat více stávajícího sortimentu, ale také jeho rozšiřování, čímž stoupala průměrná marže.
  • U jednoho zákazníka jsme zvýšili průměrnou marži o 10 % výměnou položek s nízkou marží, za položky s vyšší marží.
  • U 7 zákazníků s historicky nejnižšími nákupními cenami a průměrným obratem jsme zredukovali sortiment o položky s nejnižší marží. K poklesu obratu nedošlo ani po redukci sortimentu.
  • Zbavili jsme se špatně prodejných položek u jednoho zákazníka výprodejovou akcí s agresivní slevou. Za 14 dní prodali neuvěřitelných 30 % našich málo prodejných položek.
  1. Skladové zásoby bez výpadků
  • Museli jsme vyřešit značné výpadky v sortimentu, protože best sellers byly hned vyprodané a dodávka zboží z Japonska trvá cca 2,5 měsíce.
  • Výprodejem jsme získali Cash na nákup vysokoobrátkových položek a vyřešili tím sklad.
  • Zvýšili jsme skladové zásoby nejprodějších položek na trojnásobek a tím se nám podařilo mít dostatečné skladové zásoby po delší dobu.

HLAVNÍ KLÍČ K ÚSPĚCHU

Motivace prodejců – důslednost, důslednost a zase důslednost při kontaktování zákazníků.

Pravidelné jsme získávali nové zákazníky tím, že jsme 2× týdně společně s prodejci obvolávali potenciální kontakty.

Nejtěžší byly první 2 měsíce – znamenaly nepříjemný tlak na prodejce něčím, čemu z počátku nevěřili.

Když ale viděli, jak skvěle to funguje, začali obvolávat sami – zvyšovala se tím jejich provize.

Jindřich Ježek

člen CAIM

Všechny články autora šipka

Další novinky CAIM

Co je nového?

Chci dostávat e-mailová upozornění na aktuality a události