Viliam Švehla

Viliam Švehla
Certifikovaný interim manažer CAIM

Viliam Švehla

člen

Certifikovaný interim manažer CAIM

Jazyky: česky, slovensky, anglicky, německy, španělsky

Lokalita pro pracovní nasazení: ČR, EU

Viliam Švehla je nezávislý odborník na logistiku a Supply Chain se zkušenostmi s řízením mezinárodního toku zboží a logistických procesů podle metodiky APICS, jakož i implementací rozsáhlých logistických projektů a nastavováním Supply Chain strategie v zahraničí (Nizozemí, Belgie, Velká Británie, Německo, Polsko, Itálie) i v České republice. Díky předchozímu sales a business development backgroundu a vice jak 20-leté praxi na manažerských pozicích Viliam rozumí komplexnosti zámérů a projektů, zejména návaznostem mezi operační a obchodní částí projektů a souvisejících priorít. Kromě aktivít v interim managementu a poradenství působí i jako přednášející lektor v MBA programech a na firemních workshopech. V předešlých pozicích Viliam působil v nadnárodních společnostech (logistický manažer pro Evropu ve společnosti Spin Master, obchodní ředitel v logistické skupině Nagel Group, obchodní manažer v Perfetti Van Melle).

 

 

Funkce ve sdružení: člen

Člen od 10.1.2017

Viliam Švehla
Certifikovaný interim manažer CAIM

Specializace

  • Audity a analýzy; Due Dilligence (právní, finanční nebo provozní)
  • Automatizace a robotizace
  • Procesní management včetně optimalizace
  • Coaching, mentoring
  • Digitalizace firemních procesů
  • Informační technologie a systémy
  • Exekutivní řízení firem a firemních divizí
  • Krizový management, restrukturalizace
  • Projektový management
  • Strategické řízení včetně tvorby a implementace strategií
  • Změnový management, firemní transformace
  • Logistika a zásobování
  • Nákup a sourcing (Outsourcing, insourcing, kooperace)

Obory

  • Výroba a průmysl
  • Stavebnictví a nemovitosti
  • Velkoobchod, maloobchod a FMCG
  • Logistika, doprava a skladování
  • Poradenství, účetnictví a daně
  • Automobilový průmysl
  • Farmaceutický průmysl

Certifikace

  • 2023 – APICS Recognised Instructor (for CLTD, CSCP, and Principles/Foundations/Certificate Programmes) – APICS Chicago
    2022 – Certified in Logistics, Transportation and Distribution (CLTD) – APICS Chicago
    2021 – Master of Science (MSc) v oboru Strategický manažment – Apsley Business School London
    2020 – Certified Supply Chain Professional (CSCP) – APICS Chicago
    2019 – Certifikát Interim Manager
    2012 – Master of Business Administration (MBA) - SMA Wien

Pracovní zkušenosti a vybrané realizované projekty

2023-2024 ADIENT (CZ); Podpora implementace intralogistických procesů při zavádění nové výroby komponentů pro 4 nové modely (3 modely Stellantis, 1 model Ford). Vnitrologistické procesy a materiálové toky: zásobování linek, odvod výroby, vykládka, skladování, manipulace, vychystávání, nakládka. Revize předchozích kalkulací ohledně výšky materiálových zásob, lidských zdrojů, logistických kapacit, nákladů a jejich implementace do reálného provozu. Zavádění nových systémů, v případě potřeby procesní podpora lokálního týmu logistiky. Interim Logistics Engineer

2021 INTERAGROS (SK) IM manažer Supply Chain audi, Audit současné podoby celého procesu Supply Chain ve firmě. Nalezena a komunikována úzká procesní místa, jakož i nesladěnost mezi strategiemi a záměry obchodního a provozního oddělení i řízením dodavatelského řetězce. Prezentován nový holistický přístup k řízení retězce, upgrade existujícího ERP systému, vedoucí spolu s přemapováním ICT architektury k budoucí podpoře moderních supply chain technologií, aplikací, procesů a aktivit. Doporučeny další kroky směřující k modernizaci a podpoře běžných aktivit (data management, procesování objednávek, forecasting a plánování, skladová a přepravní logistika, KPI a reporting, atd.).

2019 GREEN SWAN PHARMACEUTICALS (CZ) IM manažer, Audit nákupních a logistických (zejména skladových) procesů. Návrh optimalizace provozní strategie a logistických procesů, včetně prvků standardizovaného S&OP cyklu a outsourcování některých logistických aktivit.

2018 – 2020 DECEUNINCK (DE, PL, BE) IM manažer, Vedení několika vzájemně navazujících projektů a pozic v regionu CEE (střední a východní Evropa + DACH): Upgrade regionálního S&OP procesu, identifikace a optimalizace úzkých míst, přemapování, popis a vizualizace v dokumentech Standard Operational Procedures, příprava na celoregionální implementaci. Na dobu 1 roku nabídnuta a přijata pozice regionálního Supply Chain Managera pro region CEE + DACH s místem práce v Německu. Demand forecasting, Supply planning, podíl na strategickém rozhodování skupiny ohledně struktury provozních oddělení. Řízení týmů plánovačů ve dvou zemích (DE a PL). Implementace výše zmíněného projektu standardizovaného S&OP procesu v pravidelných a pevných týdenních/měsíčních intervalech. Podíl na vyhledání, obsazení a zaškolení pozice nástupcem. Po odevzdání funkce Supply Chain Managera řízení regionálního CEE S&OP cyklu po dobu dalšího roku z pozic S&OP managera a Demand plannera. Implementace softwaru Arkieva na Demand forecasting a příprava kroků vedoucí k integraci S&OP procesů v obou regionech EU (západní a střední/východní Evropa)

2017 STADA PHARMA (SK) IM manažer, Audit nákupních procesů lokální pobočky mezinárodní farmaceutické skupiny. Existující S&OP proces zmapován, optimalizován, popsán a vizualizován v nově vytvořené sadě Standard Operational Procedures dokumentů a diagramů. Po zaškolení pracovníků logistického oddělení odevzdány doporučení vedoucí k dalším zlepšením procesů.

2016 – 2017 FRUJO (CZ), TOJE (CZ) IM manažer, Optimalizace modelu distribuční logistiky a výběr dodavatele přepravních služeb. Poradenství při uzavírání smlouvy s vybraným přepravcem. Projektová podpora plynulé implementace přechodu distribuce z vlastní přepravy na nového 3PL operátora.

2014 – 2017 ATEK (CZ) IM manažer, Vedení několika vzájemně navazujících projektů: Audit vnitrofiremní logistiky a procesů souvisejících s tokem zboží z výroby do skladu. Návrh moderního řešení skladování, propočet potřebné skladové plochy dle jednotlivých skladových procesů, vytvoření layoutu skladu, selekce na míru šitých logistických technologií a výběrová řízení na jejich obstarání (regálový systém, manipulační technika, WMS). Projekt nového distribučního centra. Vedení projektového tímu - plánování, implementace a řízení provozní části projektu nového skladu. Projekt stěhování zásob do nového skladu. Vedení projektového tímu - plánování, implementace a řízení projektu přesunu zásob a postupného transferu výroby do nového skladu bez omezení výroby a přerušení zásobování zákazníků dle jedotlivých výrobních projektů a zakázek.

2015 AZ INTEC (CZ, IT, DE) IM manažer, Vedení projektového týmu při přesunu čísti výroby s Itálie do České republiky, resp. Německa.

2013 – 2014 TOMY (UK, BE) IM manažer, Interní logistický audit, optimalizace přepravních procesů při zásobování zákazníků v Evropě v 9 zemích (BENL, GAS, FR, ES, IT) s cílem snížení transportních nákladů při udržení stávající úrovně SLA indikátorů. Hodnota toku zboží $160m ročně.

2012 SPIN MASTER (EU) Logistický Manažer, Projekt snížení logistických nákladů (námořní přeprava, skladování, přeprava k zákazníkům) se zachováním úrovně kvality a KPI indikátorů v regionech GAS, BENL, FR, IT. Hodnota toku zboží $90m ročně.

2012 SPIN MASTER (IT, NL) Logistický Manažer, Projekt rozšíření distribuce zboží do Itálie z centrálního skladu v Nizozemí. Přizpůsobení SAP dispatch procesů, start distribuce v zemi s velmi specifickou distribuční strukturou (velký počet malých zásilek doručovaných velkému množství malých zákazníku na nezávislém trhu), přizpůsobení plánování objednávek dlouhým distribučním časům a trasám. Hodnota toku zboží $17m ročně.

2011 SPIN MASTER (FR, NL) Logistický Manažer, Projekt přemístění skladu a operačních procesů z Francie do centrálního skladu v Nizozemí. Vedení mezinárodního projektového týmu v projektu sloučení a přeorganizování komplexního balíku všech souvisejících operačních a obchodních procesů a jejich následný přesun z Francie do Holandska, respektive Bratislavy. Komplexní projekt přes celou organizaci a externí dodavatele – zákaznické objednávky (Paříž), plánování, nákup zboží a logistika (Bratislava), centrální sklad (Nijmegen), námořní a kontinentální přeprava (Rotterdam, Nijmegen), IT podpora (Toronto). Přesměrování toku zboží z linky Čína-Antverpy-Paříž na linku Čína-Rotterdam-Nijmegen a přesun zbývajících zásob z Paříže do Nijmegenu (2000 palet) bez jediného dne přerušení zásobování, celková hodnota toku zboží $50m ročně.

2010 SPIN MASTER (NL) Logistický Manažer, Vedení mezinárodního projektového tímu projektu startu dstribuce zboží v 6 zemích EU najednou (GAS, BENL). Vybudování kompletní sady logistických procesů v nizozemském skladu z bodu nula ve spolupráci s nizozemským 3PL a v Belgii sídlícím námořním přepravcem, procesně se týkající oblastí: přeprava, proclívání a příjem kontejnerů z Číny, vnitroskladové procesy, příprava objednávek a vyskladňování, rework, přeprava k zákazníkům, KPI reporting, EDI konektivita, implementace procesů v SAP.

 

 

 

 

 

Přečtěte si příspěvky manažerů v našem blogu

Staňte se členem našeho spolku!
 Vyplňte žádost...