Tomáš Rybička

Tomáš Rybička
Certified Interim Manager CAIM

Tomáš Rybička

člen

Certified Interim Manager CAIM

Languages: česky, anglicky

Location for work deployment: ČR

“Jsem přesvědčený, že mezi tři nejdůležitější vlastnosti finančního manažera patří zdravý selský rozum, rychlý úsudek a schopnost dělat věci jednoduše." Tomáš Rybička je konzultant a certifikovaný Interim Manažer specializující se na oblast řízení výkonnosti a rizika firmy, řízení financí, controlling a interní kontroly. V minulosti pracoval dlouhou řadu let v controllingu ve společnostech Philip Morris, T-Mobile a Pfizer. Ve společnosti Xerox působil v oblasti řízení interních kontrol, controller (accounting) a posléze jako finanční ředitel pro Českou a Slovenskou republiku. Mimo jiné se již více než 10 let věnuje vedením odborných seminářů a inhouse workshopům týkajících se zavádění Best Practices v oblasti Financí a řízení a zvyšování výkonnosti. Mluví plynně anglicky, vystudoval VŠE a ACCA a je certifikovaný na Lean Six Sigma..

 

 

Function in the association: člen

Member from 21.1.2013

Tomáš Rybička
Certified Interim Manager CAIM

Specializations

  • Audits and analyses; Due Diligence (legal, financial or operational)
  • Taxes and accounting
  • Financial controlling and reporting
  • Financial management and financing
  • Risk Management
  • Digitisation of company processes
  • Executive management of companies and corporate divisions
  • Crisis management, restructuring
  • Strategic management including strategy development and implementation
  • Change management, corporate transformation

  • Production and industry
  • Construction and real estate
  • Wholesale, retail and FMCG
  • IT and telecommunications
  • Consulting, accounting and tax
  • Pharmaceutical industry

Certification

  • Certifikát Interim Managera, 2016
    NBÚ - důvěrné, 2010
    Lean Six Sigma Greenbelt, 2007
    Six Sigma Greenbelt, 2006
    ACCA, 2002

Work experience and selected completed projects

FASTRA, s.r.o. - interim CFO - rozvod majitelů, odkup obchodního podílu a jeho financování, nastavení finančního řízení, finanční management v období krize a posléze v období růstu a velkých změn 

BAST s.r.o. - interim CFO - rozvod majitelů, odkup obchodního podílu a jeho financování, nastavení finančního řízení, finanční management v období krize

IT Network s.r.o. - interim CFO - nastavení finančního řízení, finanční dohled

Belo Solar Power/Energobright - odborná finanční podpora prodeje obchodních podílů

Lime&Tonic, Interim CFO, Nastavení finančního účetnictví 3 mezinárodních poboček, nastavení manažerského účetnictví, plánování a forecastování, Cash Flow.

Blake Wittman, COO: "When searching for someone to help support our finance operations we expected to find someone who would give us greater perspective on our accounts and give us some advice here or there on financial direction. Lucky for us, what we found with Tomas was a real partner, able to comprehend our business and it's complexities in a very short time. I was always impressive with Tomas' superb business understanding and strong analytical thought process. Outputs delivered were always of extremely high quality and he possessed full knowledge of everything he produced."

Todd Esposito, Group CFO: "Tomas is my 'right hand man' at Lime & Tonic...and I am very lucky to have such a hand!!! Tomas is not afraid to get into the details of any problem, perform an appropriate analysis and come with recommendations. For business people like myself, it is imperative that finance come not only with numbers, but with recommendations. This is evident in work Tomas does for me ranging from Budgets, long range cash flow reports, monthly expense analyses. Tomas comes with numbers and solutions. In addition to the Finance side of our business, Tomas is also actively involved in all Audits and Accounting. Again, a testimony to his willingness to get his hands dirty, figure out problems and create final results."

Enbra, a.s. Interim manager, odborný kouč, Zlepšení likvidity a zavedení systému řízení výkonnosti ve spolupráci s odbornými odděleními napříč celou společností, Mgr. Jana Rasochová, člen představenstva: "S panem Rybičkou jsem pracovala na projektu řízení výkonnosti ve společnosti ENBRA, cením si jeho nasazení a znalostí, díky kterým se nám podařilo výrazně zlepšit cash flow společnosti a dosáhnout lepších ekonomických výsledků."

Genpact, národní koordinátor integrace finančních systémů, Projekt integrace finančních systémů fůzovaných firem Spar a Ahold. Včasná a správná integrace účetních dat ze dvou různých ERP systémů.

Wojciech Smieja, projektový manager: "In a very fast paced project, difficult environment and complex business integration Tomas was assigned to be a liaison between two companies for financial integration. As a client I very much appreciated his professional attitude and quick adaptation to the running project. All the deliverables have been produced as agreed, with great commitment and on time."

 

 

Read the managers' posts in our blog

Become a member of our association! Fill out an application...